STROJENIE INSTALACJI LPG

Odpowiednio dobrane komponenty instalacji LPG IV generacji ( tzw. sekwencja ) pozwalają na pracę silnika z praktycznie nie odczuwalną, a czasem nawet i lepszą dynamiką niż na benzynie.

Aby to uzyskać konieczne są: dobranie odpowiednich komponentów instalacji, poprawny montaż ( podanie gazu w odpowiedniej odległości i pod odpowiednim kątem do przepływu powietrza, odpowiednia odległość od zaworów itd. ) oraz precyzyjne wystrojenie instalacji.

Niestety praktyka pokazuje, że wiele zakładów montujących instalacje LPG,
nawet jesli nie najgorzej dobierze komponenty i całkiem poprawnie je zamontuje,
to już kwestię strojenia wykonuje albo zupełnie bez obciążenia pojazdu,
albo w bardzo okrojonym zakresie (autoadaptacja na postoju i pobieżna regulacja w drodze)

Część pojazdów z tak pobieżnie wyregulowaną instalacją o dziwo nawet „jakoś” jeżdzi, przy czym słowo „jakoś” ma tu strategiczne znaczenie :)

Bardzo często auto zgłasza Check Engine, nie rozwija pełnej mocy, przełącza się na benzynę podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu, szarpie przy przyśpieszaniu, przegrzewa się a nawet ulega poważnym awariom w związku z nieprawidłową regulacją instalacji.

To nie prawda, że auto na LPG „musi wywalać błędy” – jak niejednokrotnie można usłyszeć w obiegowych opiniach.

Jeżeli traficie Państwo na prawdziwego fachowca to z pewnością auto będzie pracować na LPG bez zastrzeżeń.

Problem jednak w tym, że niestety takich fachowców jest jak na lekarstwo, o czym niejednokrotnie przekonują się klienci dopiero po odebraniu pojazdu po konwersji.

Dlatego też korzystając z naszego doświadczenia w dziedzinie chip tuningu, oraz optymalizowania i strojenia pojazdów poszerzyliśmy zakres naszych usług o strojenie pojazdów zasilanych LPG.

Dysponując hamownią podwoziową oraz sprzętem do pomiaru AFR ( Air To Fuel /ratio/ ), który to pokazuje czy spalana przez silnik mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt bogata, zbyt uboga bądź optymalna, możemy niezwykle precyzyjnie wystroić inslalację LPG, mało tego – dzięki pomiarowi AFR możemy dodatkowo zoptymalizować dawkę gazu podawaną przy dużych obciążeniach ( gdy większość pojazdów nie dokonuje już korekty składu mieszanki przy użyciu sondy Lambda ) tak aby auto generowało więcej mocy. W niektórych pojazdach udaje sie nawet uzyskać większą moc niż na benzynie.

Bez tego pomiaru tak na prawdę nigdy do końca nie wiadomo, czy przy dużym obciązeniu pojazd nie jest nadmiernie zalewany paliwem ( co skutkuje niepotrzebnie zawyżonym spalaniem oraz utratą mocy, a w skrajnych przypadkach nawet wypadaniem zapłonów ) lub co gorsza – porusza się na zbyt ubogiej mieszance, która powoduje gwałtowny wzrost temperatury spalania i w konsekwencji może doprowadzić do poważnych awarii silnika jak uszkodzenie uszczelki pod głowicą, pęknięcie głowicy, wypalenie zaworów i/lub ich gniazd

Warto więc zadbać o precyzyjną kalibrację instalacji, która pozwoli cieszyć się długą, ekonomiczną i bezawaryjną pracą pojazdu zasilanego LPG.

Stroimy, doradzamy w wyborze komponentów oraz sugerujemy co i na co wymienić, aby usprawnić instalacje stwarzające problemy, których nie można rozwiązać samą kalibracją.